Ψυχοκοινωνική παρέμβαση σε τμήματα της Α’ Τάξης

Στο πλαίσιο της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών/τριών και των μεταξύ τους σχέσεων, τη Δευτέρα, 08/04/2024, πραγματοποιήθηκαν δύο δίωρες βιωματικές δράσεις στα δύο τμήματα της Α΄ Γυμνασίου αντίστοιχα, από το Ειδικό προσωπικό του σχολείου, την Ψυχολόγο κ. Σοφία Σφλακίδου και την Κοινωνική Λειτουργό κ. Ελένη Καλογιάννη.

Το θέμα των δραστηριοτήτων  ήταν η ενίσχυση της αυτογνωσίας των μαθητών/-τριών σε σχέση με τα προσωπικά τους όρια και τον τρόπο που συνδέονται με τους άλλους.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εφαρμόστηκε με βιωματική προσέγγιση. Με τη βιωματική μάθηση, οι μαθητές/-τριες κινητοποιούνται τόσο σε διανοητικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο, προωθείται η αναζήτηση και η δημιουργία προσωπικού νοήματος και εν τέλει η αυτογνωσία των μαθητών/-τριών.

Αυτό που κατάφεραν να μεταφέρουν οι δύο ειδικοί στους μαθητές ήταν η θέσπιση ορίων, τόσο στη ζωή τους όσο και στη σχέση τους με τους συμμαθητές τους.
Τα όρια είναι ένας απαραίτητος «οδηγός» που δημιουργούμε για τον εαυτό μας και επικοινωνούμε στους ανθρώπους που συσχετιζόμαστε προκειμένου να τους δείξουμε ποια συμπεριφορά  είμαστε διατεθειμένοι/-ες να δεχτούμε από αυτούς. Γνωρίζοντας τα όριά μας, μπορούμε να είμαστε πιο «ανοιχτοί/-ές» στις σχέσεις μας προστατεύοντας όχι μόνο τον εαυτό μας αλλά και τους άλλους. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε αυθεντικές σχέσεις με τους άλλους που διέπονται από ειλικρίνεια, ασφάλεια και εμπιστοσύνη.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Σφλακίδου και την κ. Καλογιάννη για την όμορφη βιωματική δράση.